Imagine Life Without You - Kapitel 1

Miley är 16 år och bor i Sverige , hon har tre bästa vänner som heter Ida , Hannah och Klara. Hennes familj består av pappa Mike som kommer från USA , mamma Susanne och lillebror Mitchel som är 12 år.
_____________________________________________________________________________________

 




MILEY:



- Miley kan du komma ner ett tag? Skrek min pappa från nedervåningen. Jag himlade med ögonen mot mina kompisar som jag pratade med på skype.
- Jag kommer snart! Sa jag och ställde ifrån mig min rosa laptop. Jag satte upp mitt långa bruna lockiga hår i en slarvig toffs och sprang ner.
- Sätt dig ner , sa min pappa strängt. Jag tittade mot köksbordet han pekade på och satte mig ner bredvid min lillebror som redan satt ner.
- Har jag gjort nåt? sa jag osäkert och försökte komma ihåg alla grejer jag hade gjort , vad kan jag ha gjort? Han kan ju inte se såhär allvarlig ut bara för att jag inte har städat mitt rum.
- Pappa jag ska städa mitt rum jag lovar! sa jag snabbt.
- Det är inte det , sa pappa och log. Jag har fått ett nytt jobb , det betalar jättebra så vi kommer flytta till ett jättestort hus med pool! Pappa log och tittade på min mamma som också log.
- Jaha , sa jag och skratatde till. Men här i stan eller?
Mammas och pappas miner ändrades snabbt och mamma tittade ner i bordet.
- Ja eh det var ju det...vill du berätta älskling? Sa pappa och tittade på mamma.
- Vi kommer flytta ifrån stan , eller alltså ifrån Sverige helt och hållet till en stad som heter Atlanta i Georgia, sa mamma. Både jag och Mitchel stirrade på mamma.
- Va? jag tänker inte flytta från mina kompisar , skrek jag.
- Gumman man hittar nya vänner och dessutom så finns det internet och sånt här skip eller vad det heter!
- DET HETER SKYPE OCH JAG TÄNKER INTE FLYTTA , skrek jag åt henne.
- NU TAR DU DET LUNGT VI SKA FLYTTA TILL ATLANTA OCH DÄR MED BASTA! skrek pappa åt mig. Jag kände tårarna strömma nerför kinderna och rusade upp på mitt rum. Jag låste dörren efter mig och slängde mig på sängen gråtandes. Jag låg där en stund när jag hörde Hannah säga mitt namn. Jag ryckte till för jag hade helt glömt bort att dom var kvar på skype. Jag reste mig upp och satte datorn i mitt knä.
- Vad hände gumman? sa Klara och tittade på mig. Jag tittade på Hannah , Ida och Klara och tog ett djupt andetag.
- Vi ska flytta till USA..., jag började störtgråta och la ansiktet i händerna.
- Nej , sa Ida och började gråta hon också. Jag hörde dom andra börja snyfta dom också. Vi satt dr ett tag och lyssnade på varandra när vi grät .
- Vi måste snacka vi möts på gungan om 10 , sa Hannah och alla la på. Klockan var över 11 på kvällen och jag skulle aldrig få gå ut. Jag satte på mig ett par svarta mjukisbyxor och en lila tröja. Sedan öppnade jag fönstret och klättrade nerför repstegen.

______________________________________________________________________________

Jaha vad tyckte ni om första kapitlet då? :) Kommentera gärna :)  Nästa kapitel kommer upp ikväll eller i morgon :)

Kiss and Love , Denise♥

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jättebra :)

2011-08-29 @ 15:53:26
Postat av: Anonym

verkar super bra, men varför har du inte uppdaterat på flera dagar? :( jätte längesen du uppdatera

Svar: Har haft fullt upp, sugen på lite nytt inom kort?
Denise

2011-08-31 @ 15:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback