Imagine Life Without You - Kapitel 18 - LA Baby






______________________________________________________________________________



MILEY'S PERSPEKTIV:


Så jäkla skönt att slippa familjen i tre hela veckor , konstaterade jag för mig själv samtidigt som jag slängde mig på hotellsängen.
- Jaha , här gör man sig skönt för sig ser jag.
Jag ryckte till och reste mig upp och såg att det var Justin. Jag log mot honom.
- Hur kom du in? Sa jag lite chockat. Jag hade fått ett hotelrum för mig själv.
- Jag tog en extra nyckel i receptionen , i fall att jag vill komma in hit. Och förlåt för att min mamma bokade separata hotelrum.
- Det är lungt , sa jag och log.
Justin satte sig bredvid mig på sängen och kramade mig. Han tittade mig rakt in i ögonen.
- Jag älskar dig...
Jag stirrade på honom och visste inte alls vad jag skulle svara , det var fösta gången någon sa dom tr orden till mig. Förutom familjen då. Justins uttryck förvandlades från normalt till , ja besviket.
- Asså Justin...ingen kille har någonsin sagt det till mig förut , jag vet inte vad jag ska svara..
- Men...det är okej , sa Justin och försökte låta normal.
- Förlåt..., började jag men Justin avbröt mig.
- Det är lungt , det jag egentligen kom för att fråga var om du kan min låt Overboad!?
- Eh , jag tror det...varför undrar du?
- Tjejen som jag brukar sjunga med är på semester med min familj , vill du sjunga med mig ikväll?
Jag nickade ivrigt och kastade mig på Justin för en kram.
- Haha okej , men vi måste åka om en halv timma så var klar.
Jag nickade och Justin gick ut ur mitt hotelrum. Jag rusade in till badrummet och slängde av mig kläderna för att duscha.
- Varför har du sminkat dig?  , frågade Justin när vi klev ur bilen utanför Staples Center i Los Angeles.
- Jag kan ju inte gå hit osminkat och inte uppträda så heller!
Justin började skratta och tittade på Kenny som också började skratta.
- Det finns stylister här som sminkar dig gumman , sa Justin och log.
Vi gick in på arenan som Justin skulle uppträda i och den var enorm. Jag stirrade med stora ögon runt mig och började sedan bli orolig för att jag inte skulle klara av att sjunga på ett sånt här stort ställe.
Jag följde med Justin och Kenny bakom scenen. Det såg ut som en hinderbana med stålstänger både bakom och under scenen.
- Justin , är det här Miley?
Både jag och Justin vände oss om.
- Japp , Scooter det här är min fli...vän Miley. Miley , det här är min manager Scooter.
Jag nickade och skakade hand med honom. Men jag blev sur för att Justin hade kallat mig vän. Han sa ju liksom att han älskade mig för ett par timmar sen.
- Förlåt , viskade Justin i mitt öra. 
Jag skulle precis svara när folk runt omkring började ropa och springa runt.
- GENREP PÅ OVERBOARD OM FEM , skrek någon från ett hörn. Plötsligt tog Kenny tag i mig och släpade med mig , och Justin blev meddragen åt ett annat håll.
- Här har du ett papper med texten på , ifall att du tappat bort dig!
Kenny log varmt mot mig och viftade ut mig på scenen.
Jag gick ut på scenen och musiken sattes igång. Det stod en massa folk längre bort som antagligen jobbade här, och kollade på mig.
Jag tittade runt i den stora arenan och såg Pattie stå en bit bort. Hon stod och log mot mig.
''It feels like we've been out at see , so back and forth that's how it seems.
And when I wanna talk you say to me , that if it's meant to be it will be''


Jag stod och sjöng med stor inlevelse och helt plötsligt såg jag på pappret jag höll i handen att Justin skulle komma in på scenen och jag skulle flytta mig tio steg åt vänster. Jag gjorde som det stod på pappret och Justin hördes i micken.
'' Never understood you when you said , wanted me to meet me half way. Oh I felt it like I was doing my part ''




Justin och Miley's framträdande senare på kvällen
JUSTIN'S PERSPEKTIV:


- Vi klarade det , sa jag till Miley och gav henne en kram.
Första konserten på min tre månader långa turné är avklarad.
- Kan vi inte gå ut och fira då? Frågade Miley hoppfullt.
- Alltså...jag måste upp jätte tidigt i morgon och jobba , men jag kan ringa Demi och fråga om hon har lust att typ gå på middag med dig?!
- Okej , men det går väl bra , svarade hon och log.
Jag ringde Demi direkt som sa att hon gärna gick på middag med Miley.
- Hon hämtar dig om tio minuter , ses i morgon.
Jag kysste henne och sedan gick jag med Scooter till bilen. Kenny stannade kvar och väntade med Miley på Demi.
MILEY'S PERSPEKTIV:


- Hej då Kenny , ropade jag och gick in i Demi's bil.
- Be careful , ropade han efter mig. Jag nickade och vinkade.
- Hej Miley , sa Demi och gav mig en kram.
- Hej , sa jag och kramade tillbaka.
- Är du hungrig? Sa Demi och började köra.
- Jaa faktiskt.
- Vi kör en drive in på McDonalds men sen ska vi ha kul!
Jag kollade på henne och skrattade till.
En timma senare:
- Demi var är vi?
Vi hade stannat på en ödslig parkering för någon slags utsiktsplats.
- Jaa vi är ju i LA så jag tänkte att du kanske ville kolla på Hollywood skylten på nära håll!?
- Ja , men vi kommer ju knappast se något i mörkret. , sa jag och skrattade till. Demi gick ur bilen och jag följde efter. Plötsligt körde en till bil in på parkeringsplatsen. Någon gick ur. Jag kände mig livrädd vid det här laget.
- Hola bitch, sa någon och gick fram till oss. När personen kom närmare såg jag vem det var. Selena.
- Vad fan gör hon här? Sa Selena till Demi och syftade på mig.
- Ni kan ju inte hata varandra över en kille så nu ska vi tre börja umgås har jag bestämt!
Jag tittade på Demi som om hon var dum i huvudet.
- Kom nu ska vi ha kul , sa Demi.
Hon och Selena började gå mot andra sidan parkeringen och jag följde efter. Vi kom fram till ett högt staket som Selena började klättra över.
- Hallå är inte det här olagligt? Frågade jag oroligt.
- Who cares? Är du en liten pussy eller , sa Selena och hoppade ner på andra sidan staketet.
- Nej , sa jag och gick fram till staketet. Demi satte korsade händer upp och ner så att jag kunde trampa i dom. Jag trampade ner och hävde mig upp för staketet.
- Hjälp henne ner nu Selena , sa Demi.
Selena såg allmänt irriterad ut men hjälpte mig i alla fall ner. Men så fastnade jag i staketet och ramlade ner på Selena.
- HELVETE , skrek Selena.
- Gick det bra tjejer? Frågade Demi och hävde sig upp på staketet. Sedan hoppade hon ner bredvid oss.
Jag reste mig upp och sträckte ut min hand för att hjälpa Selena upp. Hon sket i min hand och reste sig upp själv. Jag suckade och började gå efter Demi. Vi gick i ca tio minuter tills vi kom fram.
- Herre gud! , utbrast jag när jag såg hela LA nedanför mina fötter.
- Häftigt va!? Sa Selena rakt ut. Jag blev chockad av att hon pratade med mig men jag nickade medstämmande.
- Du Selena , kan vi glömma Justin och bara fokusera på typ oss istället? Jag vill inte bråka.
- Eller hur Selena , Jag orkar inte vara en mellan person , Sa Demi.
- Okej , fine whatever! Svarade Selena.
Vilken dag det har varit , tänkte jag för mig själv. Jag har uppträtt på Staples Center och gjort typ olaga intrång vid Hollywood skylten.
_____________________________________________________________________________




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback