Imagine Life Without You - Kapitel 11 - Wanna meet him or what?

MILEY'S PERSPEKTIV:


Jag slängde frustrerat in mobilen som tjöt i väggen, det är fredag! Jag skulle vara med Justin hela helgen , men neeej då för nu kommer Ida. Alltså jag vill ju inte verka elak eller så men hallå jag har spenderat 10 år av mitt liv med henne så varför kan jag inte få spendera EN fucking helg med Justin?
- MILEY!? VI MÅSTE ÅKA NU! , skrek min pappa från nedervåningen. Inte nog med att det är skitskola idag så måste jag ta med Ida till skolan. Jag klädde på mig snabbt och tog bara på mig mascara. Jag borstade mitt långa lockiga bruna hår på vägen ner. Pappa var i full färd med att dricka upp sitt kaffe medans han gick ut genom dörren. Han vände sig om och såg glad ut men den glada minen försvann när han såg min sura min.
- Någon har visst vaknat på fel sidan idag, sa pappa och skrattade. Jag bitchblickade honom och tg på mig mina ugg's sen stormade jag ut till bilen. Efter några sekunder kom pappa efter och satte sig i bilen. När han började köra tog jag upp min Iphone för att markera att jag inte ville prata.
Jag loggade in på twitter för att twittra till Justin när jag såg att Selena Gomez inte hade twittrat på tre dagar , det sista hon hade twittrat var '' Don't feel like living anymore , yall know who we can blame for that!'' , åh herregud tänk om hon menar mig?
Jag glömde bort vad jag själv skulle twittra och helt plötsligt var vi framme vid flygplatsen. Jag klev ur bilen och följde efter pappa till gaten som Ida skulle komma ut ur. Plötsligt började det blinka svart och vitt runt oss , jag tittade upp och såg en massa med paparazzis. Någon kändis måste väl vara i närheten antar jag. Vi fortsatte gå och dom följde efter oss. Jag tvärstannade och såg att det var mig dom fotograferade.
- Miley hur känns det att dejta Justin Bieber? Sa någon som jag inte såg.
- Miley , Miley kolla hit! Sa någon annan.
- Vågar du verkligen dejta Bieber nu när du är dödshotad?
- Jag är vad? Sa jag häpet. Plötsligt kände jag en stark arm som drog mig därifrån , det var pappa. Vi sprang in på flygplatsen, paparazzis'n kom inte efter för dom blev stoppade av säkerhetsvakter.
- Vi behöver prata Miles , sa pappa när vi stod och väntade på Ida utanför gaten. Jag kollade runt och plötsligt så såg jag henne , hon gick långsamt och kollade sig omkring med öppen mun.
- Ida , skrek jag och sprang fram och kramade henne.
- OMG OMG OMG VI MÅSTE GÅ TILL STARBUCKS! , skrek hon till mig.
- Du kom precis hit och du vill gå på starbucks , sa jag och skrattade.
Pappa hade gått ut till bilen så vi gick ganska långsamt efter.
- När tänkte du berätta för mig att du dejta min idol? Sa Ida lite surt.
- Öh...alltså... , började jag.
- Äsch skit i det jag vilö ha detaljer!
Hon visade upp första sidan på Popstar Magazine , en bild på mig och Justin när vi kysstes i vattnet.
- Åh herregud han var bra på att kyssas!


Ida verkade inte alls sur för att jag skulle ta med henne till skolan , tvärt om hon blev överlycklig.
- Går det någon kändis i din klass? frågade Ida medans vi gick igenom korridoren mot den första lektionen.
- Ehh nej , sa jag tvärt. Vi kom in i klassrummet och alla tittade på Ida.
- Det här är min kompis Ida från Sverige , sa jag till dom. Alla hälsade och Ida slog sig ner bredvid mig. Jag och Ida satt och snackade när jag såg att Addie gick in i klassrummet. Jag höjde handen för att vinka , hon gav mig en kort bitchblick och satte sig längst fram. Jag lyssnade halvt på när Ida babblade om kändisar , som tur varkunde ju ingen fatta vad hon sa eftersom hon pratade på svenska. Christian kom in i klassrummet och jag vände huvudet mot honom och log. Plötsligt hörde jag världens tjut. Jag vände mig om mot Ida som vars ögon var stora som golfbollar.
- Hur kunde du glömma den liiiilla detaljen att CHRISTIAN BEADLES går i din klass!? , Ida såg helt hysterisk ut. Jag tittade chockat på Chris när han gick fram till Addie och kysste henne. Han log mot mig och började gå mot oss. Ida tog tag i min arm så hårt att det kändes som att jag skulle få ett blåmärke.
- Hej tjejer , sa Chris. Han tittade på Ida och log.
- Du..dörlåt för igå... , började jag men blev snabbt avbrúten.
- Det är lungt! Sa han och gick och satte sig på sin plats. Läraren kom in och lektionen började.


- Jag trodde aldrig den här skoldagen skulle ta sut , sa jag till Ida när vi gick ut ur skolan. Jag såg Addie och Chris längre bort och tog tag i Idas hand och sprang mot dom.
- Ida det här är min kompis Addison! Sa jag snabbt. Ida log och sa hej.
- You wish , sa Addie och himlade med ögonen. Jag såg hur Ida blev förvirrad när hon sa så.
- Ida stanna här med Chris.
Jag tog tag i Addies hand och drog med henne bort.
- Vad? Sa hon bitchigt.
- För det första så är vi bästa kompisar Addison , och för det andra det var en kyss och som Chris sa , det betydde inget!
Hon stirrade ner i marken.
- Kan du förlåta mig? frågade jag henne. Jag klarar mig inte utan dig Addie.
Hon tittade upp , fortfarande med sur min. Jag suckade och vände mig om för att gå. Men hon stoppade mig.
- Okej , sa Addie och tittade mot mig. Jag sken upp direkt och det smittade av sig på henne. Hon började skratta och jag kramade henne.
- Jag vet att du inte klarar dig utan mig bebis! Sa hon och skrattade. Vi gick arm i arm tillbaka till Chris och Ida.
- Tack för att ni lämnade mig ensam med honom asså seriöst jag höll på att dö ja menar kolla vad snygg han är , sa Ida på svenska så dom andra inte fattade. Jag skrattade och Addie och Chris tittade konsigt på honom.
- Förlåt för att jag kysste dig igår Miley, det är jag som ska be om ursäkt inte du!
Jag kollade ner i marken.
- Det är inte mig du ska be om ursäkt till,  sa jag och syftade på Justin. Han slog honom faktiskt.
- Jag vet... , svarade han.
- Så vad säger du Ida , vill du träffa din idol eller vad? Sa Chris till Ida.
Han fick ett skrik som svar.

Jag knackade på Justins hus i norra ATL och väntade på att någon skulle öppna. Dörren öppnades och en brunhårig kvinna i 40 årsåldern öppnade.
- Eh hej är Justin här?
- Är du ett fan?
-Eh.. , började jag.
- Det är min kompis ,sa Chris som kom från bilen.
- Hej Christian , Justin kommer hem om någon halvtimma men ni kan komma in! Hon log och släppte in oss.
Christian gick in först och gick upp fört trappan , vi andra följde efter.
- Oh maaj gaad , viskade Ida på överdriven engelska. Såg du vem det var som öppnade?
- Öh hans mamma antagligen...
- Jaa Pattie liksom hon är ju också känd!
- Ida , sa jag och tog tag i henne. Beté dig när Justin kommer jag lovar att han  kommer kasta ut dig om du börjar skrika eller något!


______________________________________________________________________

Jag har suttit med det här i typ tre timmar nu (Gjort annat på datorn också) och jag vet att det skulle bli Justin lovestory i det här kapitlet men det får bli i nästa :)

Kiss and Love , Denneh♥


Kommentarer
Postat av: Lina

Kan inte du skriva ett inlägg och berätta massa om dig själv? :)

2011-11-09 @ 10:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback