Imagine Life Without You - Kapitel 15 - You are the only exception


MILEY'S PERSPEKTIV:

 

 

Jag gick så fort Addies föräldrar kom in genom dörren. Jag hann se att hennes mamma bara sprang fram till henne och dom satt och grät och höll om varandra på golvet. Jag stängde ytterdörren  efter mig och började gå den dryga kilometern hem. Det  hade hunnit bli ganska mörkt så det var lite läskigt att gå själv när man hela tiden inbillade sig ljud. Det skulle ta 10 minuter kortare att gå om jag genade genom parken, så jag gjorde en snabb sväng och gick in i parken. Jag tittade på löven som låg blöta på marken , och huttrade till. Plötsligt hördes det som om någon gick bakom mig och jag vände mig snabbt om men såg ingen. Jag ökade takten och när jag hörde stegen bakom mig igen vågade jag inte vända mig om. Jag började småspringa och det gjorde den bakom mig också. Jag vände mig om och såg en svart figur , jag blev så rädd att jag snubblade på mina egna fötter. Och helt plötsligt satt personen över mig. Jag började skrika hysteriskt men slutade tvärt när jag såg vem det var , Justin.

- Jävla idiot! , skrek jag på honom.

- Ta det lungt , jag såg dig och tänkte ju inte låta dig gå hem själv!

- Men var du tvungen att skrämma livet ur mig?

Jag muttrade och reste mig upp. Jag tittade ner på mina kläder och suckade när jag såg att dom var helt leriga.

- Förlåt.... , Justin kollade på mig med sina hasselnötsbruna valpögon. Inte ens jag kan motstå det. Jag började le och kramade om honom.

- Neeej du är ju smutsig! Skrek Justin till. Jag började asgarva och försökte få honom lerig. Han började springa och jag sprang efter.

- Får jag följa med in? Sa Justin och log sådär som bara han kan. Vem kan säga nej till ett sånt léende?

- Du får väl klättra upp till mitt fönster Romeo, sa jag flörtigt och gick in genom dörren och låste. Mamma satt i soffan och tittade på tv med en sovande Mitchel bredvid sig.

- Gick det bra? Viskade mamma och tittade på mig. Jag nickade.

-Godnatt , älskar dig! Viskade jag till mamma och hon viskade samma. Jag tittade på klockan som var över tio och skyndade mig upp på rummet. Jag gick in på rummet och började ta av mig kläderna för att ta en dusch. Sedan gick jag in i badrummet och satte på duschen. Jag började ta i schampoo i mitt leriga hår och suckade glatt när jag tänkte på Justin. Började jag bli kär eller? Alltså det pirrar ju i magen när han rör vid mig, och när vi kysstes. Åh herregud , det var helt magiskt. Mina tankar avbröts snabbt när skynket på duschen slets åt sidan.

- Va fan Justin!? Skrek jag chockat när jag såg Justins glada min. Jag försökte skyla mig så gott som möjligt och drog duschdraperiet för min kropp. Justin började plötsligt asgarva.

- Vad gör du här, och hur fan kom du in? Sa jag argt. Justin slutade plötsligt skratta och kollade på mig med en förvånad min.

- Du sa ju att jag skulle klättra upp... , sa han och började genast rodna. Då började jag asgarva.

- Jag skojade ju bara , sa jag mellan skrattanfallet. Justin kollade ner i golvet men plötsligt spred sig ett léende

över hans ansikte.

-Vi säger att det här var hämnden då för häromdagen när du gick in i mitt badrum , sa Justin och log. Jag log tillbaka.

- Visst , sa jag.

-Får man komma in? Vi sparar både vatten och tid.

Han kollade upp med dom där valpögonen igen.

- Haha det där var den sämsta raggningsrepliken någonsin , sa jag och skrattade. Jag vinkade in honom med mitt pekfinger och han tog snabbt av sig kläderna och hoppade in. Jag försökte verkligen hålla blicken uppe men min blick liksom for ner till hans vältränade mage. Justin tog tag i mitt ansikte och kysste mig mjukt. Det smakade Justin , som det alltid gjorde. Det kändes som i en film , vi stod där under vattenstrålarna och kysstes.

- Jag har skrivit en låt , sa jag när vi släppte varandra.

- Får jag höra? Sa Justin och log.

- Inte nu dummer , sa ja skrattandes.

 

Jag gick och hämtade ett par mjukisbyxor och en t-shirt från min brorsa och gav till Justin.

- Han är ganska lång så du kan nog ha dom , sa jag och log åt Justins söta förvånade min.

- Jag gillar verkligen dig Miley , sa han och kollade allvarligt på mig.

- Jag gillar dig med , men hur kan du lita på mig? Jag menar är det inte svårt för kändisar att dejta normala personer som mig?

- Jo såklart men jag hade bara den känslan om dig , för du skulle väl aldrig vara med mig bara för att jag är känd eller hur? Du är ju inte sån.

- Nej , sa jag långsamt och skakade på huvudet. Det skulle jag aldrig göra.

- Skulle du inte sjunga den nya låten för mig eller? Sa Justin glatt. Jag nickade och tog fram min svarta gitarr i ett hörn bredvid mitt vita skrivbord.

- Jag skrev den här till dig ,sa jag och satte mig bredvid honom på sängen. Jag drog dom första ackorden och sedan började jag sjunga.

 

 

When i was younger i saw 
my daddy cry
and curse at the wind
he broke his own heart 
and I watched
as he tried to reassemble it
and my momma swore 
that she would 
never let herself forget
and that was the day that I promised 
I'd never sing of love 
if it does not exist


But Darling...
you are the only exception
you are the only exception
you are the only exception
you are the only exception



maybe i know somewhere 
deep in my soul 
that love never lasts
and we've got to find other ways 
to make it alone
keep a straight face
and i've always lived like this, keeping a comfortable distance
and up until now i had sworn to myself that I'm content with loneliness
because none of it was ever worth the risk


But baby you are the only exception

you are the only exception
you are the only exception
you are the only exception


i've got a tight grip on reality
but i can't let go of what's in front of me here
i know you're leaving in the morning when you wake up leave me with some kind of proof it's not a dream

oh oh oh 


you are the only exception
you are the only exception
you are the only exception
you are the only exception


and I'm on my way to believing
oh and I'm on my way to believing.

 

 

_______________________________________________________________

 

Jaa , hoppas ni fattade meningen med låttexten , asså när föräldrarna skildes förlorade Miley tron på kärlek , men när Justin dök upp blev han ''the only exception''  alltså det enda undantaget.

 

KOMMENTERA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback