Imagine Life Without You - Kapitel 16 - Abduction

ADDIE'S PERSPEKTIV:



Jag kollade på klockan , Miley skulle komma hit om typ 10 minuter. Och jag har ingen aning om vad jag ska säga. Jag , pappa och mamma gjorde ett gemensamt beslut om att jag skulle läggas in på rehab. Dom anser att jag har en ätstörning , det enda jag kan säga eller göra är ju att hålla med. Men jag vet inte vad jag ska säga till mina kompisar , eller framförallt till min pojkvän Christian. Mina tankar avbröts snabbt när det ringde på dörren. Jag sprang ner för trappan och gick för att öppna.
- Hej , sa Miley och log. Jag släppte in henne och satte mig i vardagsrummet , hon gick efter och slog sig ner mittemot mig. Vi satt och stirrade på varandra i några minuter tills jag kände att jag behövde bryta isen.
- Jag ska läggas in på behandlingshem , sa jag snabbt och tittade ner i golvet. Jag bara väntade på att få höra orden '' Du är ett freak'' eller något liknande och sedan skulle hon storma ut genom dörren.
- Okej....hur länge?
Jag tittade upp chockat på henne och sa ''tre månader'' ganska tyst.
- Okej , men jag finns här för dig när du kommer ut okej?
Jag nickade och log. Hon reste sig upp och satte sig bredvid mig och gav mig en kram.
- När åker du då?
- I övermorgon, svarade jag långsamt.
- Nå , är du redo för den bästa sleepovern ever? Sa Miley exalterat.
- Va , det är ju skola i morgon , Sa jag och tittade på henne.
- Då tar vi väl ledigt , våra föräldrar måste förstå!


MILEY'S PERSPEKTIV:
- Vilken film ska vi börja med? Mean Girls....eller Hot chick?
Jag tittade ner på min Hello Kitty pyjamas och väntade på att Addie skulle svara.
- Mean Girls , duh!
Jag skrattade åt henne och satte in filmen i dvdspelaren.
- Är jag inte sexig?
Jag vände mig om och såg att Addie hade tagit på sig ''the famous nerd glasses'' . Jag började asgarva och tog fram mobilen för att ta kort. Hon visade tummen upp och jag tryckte av.
- Vänta, började Addie. Jag tittade på henne när hon satte kameran på tvn och satte på självutlösaren. Sedan sprang hon fram till mig och så posade vi framför kameran. Efter ett tags posande börade filmen och vi satte oss i soffan.
- Fan vad fin Lindsay Lohan var innan hon började med droger , sa jag och tog en näve popcorn ur skålen som stod på bordet.
- Mm , mumlade Addie med ett sugrör i munnen som hon försökte dricka cola ur.


TVÅ TIMMAE SENARE:

- Vad ska vi göra nu då? Sa Addie medans hon försiktigt strök ett lager rött nagellack på ena nageln.
Jag skulle precis svara när min mobil ringde.
- Hallå!?
- Heeej älskling , Sa Justin på andra sidan linjen.
- Hej
- Vill du och Addie gå på Taylor Lautners nya film Abductions premiär ikväll , med mig och Christian?
Jag gav ifrån mig ett högt tjut.
- Vadå? Sa Addie nyfiket.
- Justin undrar om vi vill gå på premiären på Abduction!!!
Som svar gav Addie ifrån sig ett högt tjut hon med.
- Jag tar det som ett ja gumman , vi hämtar upp er klockan 9 ikväll. *Samtalet avslutat*
- Oh my fucking gooood , skrek jag till Addie. Vi skrek lite till innan vi freakade ur helt för vi hade INGENTING att ha på oss.
Efter mycket om och men hade vi äntligen fixat klänningar. Vi bestämde oss för att vi skulle matcha varandra så vi tog båda vita klänningar.
Klockan var redan 8 och vi hade inte sminkat oss eller fixat håret. Jag satte i både platt och locktången. Medans dom värmdes upp sminkade jag mig. När jag var klar började jag platta igenom mitt långa lockiga tjocka hår. Jag tittade på Addie som bara använde locktången.
- Ååh jag önskar att jag inte hade självlockigt hår så jag kunde få så fina ''konstgjorda'' lockar som dig , sa jag och drog igenom plattången genom håret.
- Öh skojar du eller? Jag önskar att jag hade ditt SJÄLVLOCKIGA hår! Jag fattar inte ens varför du plattar det!?
Vi skrattade men avbröts när min mobil ringde.
- Talk to me , sa jag skämtsamt när jag svarade.
- Hej älskling var är ni , vi står utanför!
Jag slängde en blick på klockan och såg att den var fem minuter i.
- Helvete , Justin vi kommer prick jag lovar!
Jag lade snabbt på och vi skyndade oss. Jag borstade igenom mitt plattade hår och stängde av plattången. Addie stod och försökte sminka sig så snabbt hon kunde. Jag tog upp locktången och lockade två tjocka slingor i fram.
Nöjd med resultatet sprang jag och tog på mig ett par klackskor.
- Kan du hämta mina skor också? Skrek Addie från badrummet. Jag tog hennes skor i handen och skyndade mig ut till badrummet. Addie blev precis klar och tog på sig sina klackskor. Vi tog på oss jackor och sprang ut. Jag tvärstannade när jag såg en stor limo på vägkanten.
- You gotta.., började jag.
- Be kidding me, avslutade Addie meningen. Vi kollade på varandra oh gav ifrån oss ett högt tjut. Dörren till limon öppnades och Justin och Chris kom ut.
Jag gick fram till Justin och kysste honom samtidigt som vi kramades. Han hjälpte mig in i limon, och wow vad stort det var inuti. Addie och Chris kom in direkt efter oss och satte sig.
- Vad vacker du är, sa Justin och kollade rakt in i mina ögon. Jag började rodna och han skrattade lite åt mig.
- Okej tjejer när vi kommer fram , just be cool! Sa Justin.
- Och keep your swag on , inflikade Christian. Jag och Addie skrattade åt dom. Helt plötsligt var vi framme.
Justin klev ut först och tog min hand. Direkt när jag kom ut riktades hundratls blixtar mot oss.
- Miley hur är Justin som pojkvän?
- Bieber kolla hit!
- Bieber här  , Miley här!
Jag försökte le så mycket som möjligt och svara artigt på frågorna. Jag vände mig om och såg Christian och Addie. Dom såg jätteglada ut för att pressen visade så stort intresse i dem också.
- Älskling jag måste gå och hälsa på lite folk , du kan gå med Addie om du vill., Viskade Justin i mitt öra. Jag log och nickade. Han kysste mig på kinden och tog med sig Christian lite längre bort. Jag tog armkrok med Addie och vi log tillsammans mot kamerorna.
- Det här är ju skitkul , viskade jag till Addie.
- Jaa , instämde hon och sktattade.
- Miley är det här din kompis? Frågade en fotograf.
- Japp , det här är min bästa kompis Addison , svarade jag och log.
- Hey Miley!
Jag vände mig om och öppnade munnen chockat när jag såg vem det var.
- Oh my god det är Demi Lovato , viskade Addie ivrigt till mig.
Vi gick emot henne och hon gav mig och Addie en stor kram.
- Justins flickvän och vänner är mina vänner , sa hon och log stort.
- Jag har sett alla dina seier dom är så bra Demi , sa jag och log.
- Aw tack , vi kanske kan träffas någon dag? Sa hon fortdarande leendes.
Jag blev så chockad att jag bara kunde nicka.
- Åh Sel! Sel kom hit , ropade Demi och tittade bakom oss. Vi vände oss om och såg Justins ex Selena komma gåendes mot oss.
- Demi darling det var länge sen , sa Selena och kramade Demi.
- Selena , det här är Miley och Addison!
- Åh...hej , sa Selena kort och synade mig uppifrån och ner. Jag log ett svagt leende mot henne, hon verkar ju vara värsta bitchen så det är nog bäst att inte säga något.
Någon knackade på min axel och jag vände mig om och såg att det var Justin. Jag log mot honom och han log tillbaka , tills han såg vilka jag stod med.
- Åh...du har träffat Selena , sa Justin sarkastiskt.
- Hej Justin , sa Selena drygt.
- Hej , vi går nu älskling. Han tog min hand och vi gick den lilla biten som var kvar av röda mattan och gick in i biosalongen. Chris och Addie kom efter oss. Vi satte oss på våra platser och det var redan mörkt i salongen.
- Haha Miley såg du Selenas bitchblick när Justin sa '' Kom nu älskling'' ?
- Haha nej det missade jag!
____________________________________________________________________________














_____________________________________________________________________

Efterlängtat akpitel I guess:D
Okej anledningen till varför det är såååå många bilder är att när jag inte har bloggat har jag ständigt letat efter bilder till den här novellen :P Så det här är inte ens hälften av bilderna jag har :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback