Oh My Bieber , Kapitel 24

Hjälp vad jag ser ut , tänkte jag och stirrade på mig själv i spegeln , det var ett under att jag ens orkade gå upp ur sängen . Plötsligt pep det till från Justins telefon , jag tittade på honom och såg att han fortfarande sov. Han brukar ju läsa mina sms såvarför kan inte jag läsa hans!?

Från: Selena Gomez
Hey babe wanna meet me by the fountain in town? i´ll meet ya there <3 kiss and love
- Selena

Va i helvete!? jag gick tillbaka till inkorgen och såg att nästan alla sms var från Selena , och i varje stod det kiss and love .
Jag gick tillbaka och gick in på skickade meddelanden. Jag stirrade på skärmen när jag såg vad Justin hade svarat på ett sms.

Till: Selena Gomez
Aye Sellyboo whazzup? yeah i thaught about you then :D lmao see ya at the party <3

Vafaan , asså jag kan ju inte direkt säga att jag har läst hans sms , han kommer bli galen!
Men vad fan ska jag göra? det här trodde jag aldrig om Justin.
Jag lade tillbaka hans mobiltelefon på sängbordet , han öppnade ögonen och gnuggade dom .
- Hej sötnos , sa han och kysste mig på halsen , jag vände mig bort och stirrade på min vägg.
- Vad är det?
- Inget!
Han suckade och klädde på sig , jag måste hem och hämta lite grejer följer du med? undrade han medans han satte på sig den gråa munkjackan. Jag nickade och gick in i baddrummet för att sminka mig.
Shit vad jag har ont i huvudet , tänkte jag för mig själv medans jag smetade ut min foundation i ansiktet.
Jag smetade ut det över blåmärket under ögat tills det inte syndes längre.
Jag satte slarvigt på lite mascara och satte upp håret i en knut.
Vi gick ut till bilen och satte oss .
- Asså jag ser att något är fel gumman , sa han försiktig.
Jag bitchblickade honom , han suckade och startade bilen och åkte ut från uppfarten.
Vi åkte en lång stund i pinsam tystnad när Justin fick ett sms . Han tog upp mobilen och log och svarade genast.
- Var det Selena eller? fräste jag .
- Va?
- Ser du inte vad hon håller på med? hon försöker ta dig ifrån mig och det värsta av allt är att du går på hennes lilla tricks.
- Vad snackar du om? sa Justin irriterat.
- Jag har sätt smsen Justin!
- Har du gått igenom mina sms? skrek han åt mig.
- Skrik inte åt mig och ja det har jag , precis som du gjorde med mina!
- Jag och Selena är VÄNNER och jag skriker hur jävla mycket jag vill !
Han körde upp på uppfarten till hans hus och stängde av motorn. Pattie kom utspringandes ur huset och såg jätteglad ut tills hon såg våra miner.
- Men vad har hänt? sa hon och såg orolig ut.
- Fråga Justin , sa jag surt.
- Lägg av ,svarade han och blängde på mig.
- Men vad barnsliga ni är det är säkert inget farligt ,seså berätta!
- Jag är inte ett litet barn längre mamma jag har ett privatliv och jag tänker inte berätta ALLT för dig!, skrek Justin och rusade in i huset. Jag började gråta och Pattie kom och höll om mig.
- Justin har varit otrogen ...
Jag tittade upp och såg Patties min , hon såg inte glad ut om man säger så.
- Alltså jag kan inte riktigt prata med honom nu men jag säger till honom att du förtjänar en ursäkt och en förklaring gumman! Vill du att jag ska köra dig hem?
- Nej det är lungt jag går , sa jag och började gå.
- Ring om det är något ! ropade hon efter mig.

Jag pallar inte gå hem , var fan ska jag gå? tänkte jag för mig själv. Mina steg styrde sig automatiskt till Caitlins hus. Jag knackade på och väntade på att någon skulle öppna.
- Hej , sa Christian och log när han öppnade dörren. Vad har hänt? sa han när han såg att jag hade gråtit.
- är Caitlin hemma?
Han nickade och släppte förbi mig så jag kunde gå in. Han sa att hon var på sitt rum och jag sprang upp till trappan. Jag knackade på dörren och gick in .
- Heeey , sa Caitlin och log . Vad har hänt? sa hon oroligt när hon tittade på mig .
Jag satte mig på hennes säng och började gråta igen. Hon rusade upp från datorstolen och fram till mig , hon kramade mig medans jag började prata.
- Jag tror att Justin har varit otrogen...
- VA? nej det skulle han ALDRIG vara jag svär!
- hur förklarar du då hundratals sms från den där slampan Selena Gomez!?
- Vad skrev hon då?
- Men massa typ att dom ska träffas och shit och sen massa hjärtan efter , och när jag fråga blev han jättesur och började skrika på mig.
- Asså shit ...  men det låter inte som den Justin jag känner...
- Men han skrev så...
- Vad ska du göra? ska du dumpa honom?
- Nej jag älskar honom , men om han hellre vill ha henne så är det han som får dumpa mig för jag tänker inte dumpa honom . Lixom han är ju fan Justin Bieber! Ingen dumpar Justin Bieber.
- Menart , sa Caitlin och stirrade ut genom fönstret. Men ring honom lite senare när han har lugnat ner sig ! Jag nickade och torkade mina tårar.
- Föresten du fick in en bra höger på Chloe igår ,sa Caitlin och log. Jag fnissade lite och tänkte på det!

JUSTIN:

Jag smällde igen dörren till mitt rum och kastade mig på sängen , jag kände tårarna bränna ner för kinderna. Fan vilken mes jag är som gråter!
Plötsligt smälldes mn dörr upp.
- Vad håller du på med? skrek mamma åt mig . Har jag misslyckats så hårt med att uppfostra dig att behandla kvinnor med respekt?
- jag var inte otrogen mamma!
- Smsen då Justin!?
- Hon smsade saker till mig jag försökte bara svara trevligt!
- Jag tror i allafall att du har krossat ännu ett hjärta idag ! sa hon och stegade ut från mitt rum.
Jag tog upp min telefon och ringde pappa , han förstår mig bättre!
- Lordrauhl här , sa pappa skojandes.
- Hej...
- Vad har hänt ?
 Jag berättade allt om smsen och Denise och han svarade ´´mm´´  och ´´varför´´´ i mellanåt.
- Gubben gråt inte jag tror att om du förklarar exakt som det var för henne kommer hon att förstå!
- Jag hoppas det pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback