Kapitel 25 : I'm sorry

- Gumman , Ryan och Chaz undrar om dm får komma över? frågade Caitlin och tittade på sin mobil.
- Chaz? är dom fortfarande kompisar med Chaz?
- Tydligen!
- Men jag vill inte vara med någon som påminner om...honom!
- Dom är skitsura på Justin så dom är på  din sida , okej?
Jag nickade och gick in på toaletten för att fräscha upp mitt ansikte som var rödgråtet.

Efter en liten stund plingade det på dörren , Jag hörde att Caitlin sprang ner och öppnade.
Jag hörde steg i trappan och snart gick dom in i Caitlins rum som jag precis hade gått in i.
- Hej , sa jag och försökte le.
- Hej gumman , sa Ryan och kom för att krama mig. Det kändes konstigt att vara i någon annans famn än Justins , men det kändes endå bra att slippa det svinet!
Chaz kom också fram och gav mig en kram.
- Dig har man inte sett på länge , sa jag till Chaz och log.
- Nej jag har varit lite upptagen , sa han och log tillbaka.
Vi började snacka om vad vi skulle göra på sommarlovet sm startade om en vecka.
- Jag ska följa med Justin på hans Europa turné , sa Ryan och höll för munnen snabbt när han insåg vad han hade sagt. Förlåt jag mena inte...
- Det är lungt , sa jag och försökte le ännu en gång , den här gången blev det en konstig grimas.
Det blev en pinsam tystnad i rummet , tystnade bröts av en knackning på dörren . Caitlin ropade ´´ kom in´´ . Och i dörröppningen tittade Christian in.
- Har ni family reunion utan mig va? sa han och låtsades bli sur. Vi skrattade åt honom , han satte sig ner mellan mig och Ryan.
- Shit vad söt du är Chris , sa jag och skrattade lite åt honom.
- Visst äääär jag ? , sa han med en tjejröst och log .
- Du är bedårande Christian Beadles , sa Ryan med en konstig tantröst.
Alla skrattade åt dom när dom fånade sig.
Efter ett tag hade klockan blivit halv två på natten.
- Shit jag måste hem ,  päronen kommer dööööda mig , sa Ryan och log. Alla reste på sig och gick ner .
Caitlin och Christian vinkade i dörren.
Chaz gick åt vänster och jag och Ryan gick åt höger eftersom våra hus låg mittemot varandra.
- Så hur är det? frågade Ryan .
- Bra...eller nej det är inte bra!
- Jag hörde , vilket svin han var det här ska han få sota för!
- Det är bara det att han sov ju hos mig ja för att du vet och nu kommer jag vara helt ensam, sa jag och kände en tår ramla nerför min kind.
- Du kan sova hos mig om du vill? frågade Ryan lite osäkert. Jag nickade och tänkte varför inte!? Han är ju min bästa kill kompis.
Vi korsade den lilla vägen och medans han letade efter sina nycklar kollade jag ner mot vägen bort mot Justins hus. Det var tänt i hans rum!
- Du , kan jag komma om typ en kvart jag ska bara hämta en grej hemma? sa jag snabbt.
- Visst , du kan klättra in i mitt fönster sen sa han och skrattade .
Jag log mot honom och började gå mot mitt hus , när jag vände mig om ochsåg att han hade gått in så började jag springa mot Justins hus. Stegen stod där den alltid stod så jag bärde bort den mot hans fönster.
Vafan man måste väl få spionera på sin pojkvän! tänkte jag , eller om han nu fortfarande är det..
Jag kikade försiktigt in i fönstret och såg Justin ligga mot sitt skrivbord.
Vafan gör han? Plötsligt satte han sig upp , jag duckade snabbt ner så att han inte skulle se mig . När jag kikade upp igen hade han tagit fram sin gitarr. Han spelade några ackord och började sjunga på One Time , låten som han hade skrivit till mig ,låten som han hade sjungit för mig den natten vi blev ihop. Jag kunde inte låta bli att le för mig själv när jag tänkte på den natten.

Youre world is my world , and my fight is your fight

Jag lyssnade på honom när han sjöng sådär vackert. Plötsligt såg jag tårar rinna nerför hans kinder. Han slutade spela och bara stirrade ner i golvet.
Om allt hade varit som vanligt hade jag knackat på rutan och sagt ´´ a penny for your thaughts´´  , men nu var ju inte allt som vanligt. Han hade faktiskt varit otrogen , eller hade han det? Jag såg ju bara några sms...
Jag ryckte till och väcktes ur mina tankar när Justins telefon började ringa , han tog upp telefonen och svarade.

JUSTIN:

- Vad vill du Selena? sa jag surt när jag svarade.
- Hej äälskling , sa hon fjäskandes.
- Kalla mig inte älskling vi är inte ihop!
- Meh sluta va så dryg!
- SLUTA FÖRSTÖR MITT LIV , MIN FLICKVÄN HAR GJORT SLUT MED MIG TACK VARED DIG ! VET DU VAD JAG HATAR DIG!? PRATA ALDRIG MER MED MIG IGEN , skrek jag i telefonen och la på. Jag var så arg att jag kastade telefonen in i väggen!
Jag vände mig om mot fönstret och fick en chock när jag såg Denise stå där med uppspärrade ögon.

___________________________________________________________________________________

Vad kommer Justin säga/göra nu? Eller vad kommer Denise göra? Kommer hon tro på Justin ? eller kommer hon springa därifrån ? Ni vet inte ;) jag vet :D kom tillbaka i morgon så får ni veta svaret :D

Men vad tycker ni än så länge då? kommentera är ni snälla :)
Ge mig lite kritik , både positiv och negativ :) Ni kan också tipsa mig om vad ni tycke att jag ska skriva :) 
Kram / Denise

Kommentarer
Postat av: Ida

Han kommer säkert öppna fönstret och typ bära in henne :D sen kommer han typ förklara sig för henne och typ gå ner på knä för att begg for forgivness :D

2011-07-02 @ 19:22:19
Postat av: Frida

Kan du inte skriva ett kapitel helt i Justins perspektiv??? Det skulle va asbra :D Annars jättebra novell :)

2011-07-03 @ 16:34:39
Postat av: Evelyn

Jaa mer i Justins perspektiv

2011-07-03 @ 16:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback