Oh My Bieber , Kapitel 19

- Ska vi dansa? frågade Justin när en långsam låt började spelas . Jag ställde ifrån mig mitt glas och tog Justins lena hand. Jag tog händerna om hans nacke och han la försiktigt sina armar runt min midja. Vi stod där i evigheter och dansade när jag plötsligt hörde Caitlins glada röst.
- Hallå allihopa nu ska vi vara barnsliga och köra Sanning eller Konsekvens , skrek hon.
- Nej , hördes från olika håll i mitt stora vardagsrum.
- Håll käften och sätt er ner , skrek hon och vinglade lite när hon gick till ena fotöljen . Jag kollade på Justin och skrattade. Justin satte sig i soffan och satte mig i hans knä .
- Okej Ryan , sanning eller konsekvens? frågade Caitlin.
- Sanning , svarade han.
- Fegis men aja , sa Cait. Hur många tjejer har du haft?
- Tre , svarade han snabbt.
- Alla vet att tre är lika med noll , sa jag och skrattade.
- Haha jättekul , sanning eller konsekvens Denise , sa Ryan och kollade rakt på mig.
- Konsekvens , sa jag . Killarna skrattade och sa att jag var ju coolare än Ryan.
- Det här är tråkigt vi kör ´´Jag har aldrig´´ i stället , alla fyller på fulla glas , sa Caitlin.
Det är nog den leken med att man ska säga typ jag har aldrig gråtit och alla som har det ska dricka , tänkte jag för mig själv.
- Jag har aldrig...brytit armen , sa Justin och log mot mig.
- Fuck you , sa jag och drack.
- Jag har aldrig brytit FOTEN på en scen, sa jag och log mot Justin.
- Haha kul då , sa Justin oc´h drack.


- Var ska du? ropade Caitlin efter mig. Jag visste inte vad jag gjorde eller skulle jag bara gick.  hon sprang ifatt mig och vi pratade och skrattade.
- Det var så varmt där inne så jag behövde lite frisk luft , sa jag och vinglade till lite.
- Kolla där är dina föräldrars bil , sa Caitlin och pekade bort mot motorvägen . ´
- Denise , hörde jag Justin skrika längre bort . Jag vände mig om och log mot honom . Plötsligt hörde jag en smäll.

JUSTIN:

- Denise , ropade jag . Ryan och jag började jogga emot dom för att fråga varför dom hade gått. Plötsligt åkte en lastbil rakt in i en bil på motorvägen. Det är Denise bil tänkte jag snabbt , jag kollad på Ryan och vi började springa mot bilen , Denise och Caitlin såg chockade ut men sen började dom också springa mot bilen.
Plötsligt kom det polisbilar och ambulanser. Denise sprang fram till bilen och började skrika.
- Mamma , pappa . Skrek hon hysteriskt . Sen föll hon bara ihop.  Jag sprang fram till henne och bärde bort henne en bit från bilen. Hon skrek och grät , jag kramade henne och försökte lugna ner henne, jag kände att jag fick panik när hon skrek sådär.
- Älskling ...  Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga så jag avslutade aldrig meningen utan bara hyschade och kramade henne.

DENISE:

Jag vet inte riktigt vad som hände men helt plötsligt låg jag på marken och skrek , Jag kände att Justin bärde mig och satte mig en bit ifrån. Mamma , pappa var det enda jag tänkte i huvudet .
- Dom....får ...inte , fick jag fram hysteriskt mellan gråtattackerna. Justin höll mig och vaggade mig stilla. Jag hade aldrig haft sån här panikångest förut , jag kunde inte andas och bara skrek. 
- Ja...kan...int...andahhs , försökte jag få fram .

JUSTIN:

Det kom fram poliser till oss och försökte fråga vad som hände, jag försökte förklara medans jag höll om Denise. Dom frågade om vi kände dom , jag berättade att det var Denise föräldrar . Poliserna kollade på varandra och sa att Denise skulle få följa med bort till ambulansen för att lugna ner sig. Jag kollade runt och såg Ryan stå och krama Caitlin som grät . Det hade blivit värsta folksamlingen rutn olycksplatsen.
- Är dom döda? frågade jag den ena polisen när Denise hade gått in i ambulansen.
- Vi vet att en person har avlidit men vi vet ännu inte vem det är. Jag tog ett djupt andetag och fösökte samla mig innan jag gick in till Denise.
- Alla som behöver kommer att få prata med psykologer , dom är på väg , sa den andra polisen.
Jag nickade och gick in i ambulansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback