Oh My Bieber , Kapitel 21

- Vad vill du åka? frågade Justin och tittade ut på det stora nöjesfältet.
- Den där! sa jag och pekade på en karusell som såg ut som en gunga , den åkte snabbt fram och tillbaka.
Han sa okej och tog min hand , vi började springa mot den.
Vi satte oss i ´´gungan´´  och det föll ner säkerhets grejer över oss.
- Vågar du då? frågade Justin retsamt.
- Klart jag gör, sa jag och log. Men endå tog jag tag i hans hand när den började åka. Jag och Justin skrattade åt alla som skrek , och innan vi visste ordet av det så var åkturen slut.
- Asså jag vill bli rädd på riktigt , sa jag . Kan vi inte gå spökhuset?
- Ja visst , sa Justin. Vi började gå mot spökhuset som låg på andra sidan nöjesfältet.
- Kolla det är Justin Bieber , ropade en tjej i 8:a årsåldern och pekade. Plöstligt omringades vi av typ tio åttaåringar som ville ha autografer och ta kort.
- Denise du ska också vara med , sa en liten blond tjej.
Jag log och ställde mig bredvid henne .
- Vad heter du då? frågade Justin en liten tjej när han skulle signera hennes rosa handväska.
- Angel , sa hon ivrigt och log.
- Till Angel , kram Justin Bieber , mumlade Justin medans han skrev. Alla flickorna ropade tack och vi gick vidare . Vi ställde oss i kön till spökhuset , det var inte så lång kö så vi kom in ganska snabbt. Spökhuset var egentligen ett ´´hemsökt hotell´´  .  Det var mörkt i korridoren som vi började gå in mot.
- Är du rädd än? frågade Justin .
- Haha nej , sa jag och log.
Lite längre fram i korridoren såg jag något som lyste till ,  jag spände mig lite och började bli lite rädd.
Plötsligt satte Justin sina händer i sidan på mig och skrek ´´böhh´´  , jag började skrika och när jag förstod att det var han så blev jag sur på låtsas.
- Det var ju inte roligt , sa jag och kysste honom.
- Det var det visst det vad lätskrämd du är jag blir aldrig rädd på sånt här , sa han och skröt.
Vi gick in i ett hotellrum som en pil visade oss in i , det rummet var rätt så upplyst.
- Kolla en vaxdocka, sa Justin . Han gick fram till den och skulle precis peta på ´´vaxdockans´´ näsa , när den spärrade upp ögonen och gav ifrån sig ett högt skrik.
Justin fick panik och skrek som värsta tjejen , han sprang in i det andra rummet som pilen visade , jag kom gapskrattandes efter .
- Det där var inte roligt , sa han med uppspärrade ögon.
- Joo , fick jag fram mellan skrattattacken.
- Det här berättar du inte för någon , sa han och tog min hand.
- Nej då ,sa jag och log. Jag ska bara berätta för alla dina kompisar tänkte jag. Vui gick snabbt igenom hotellet , med några små hjärtattacker . När vi kom ut satte vi oss för att äta glass.
- Oj klockan är tre , vi kanske borde sticka hem så dom inte fattar att vi har skolkat , sa Justin.
Vi åt snabbt upp och gick ut till Justins bil.
- Vi åker hem till mig först så jag får hämta kläder så jag kan sova hos dig ett tag. Jag nickade och satte på mig säkerhetsbältet.

Justin körde in på hans garageuppfart , vi gick ur bilen och började gå mot hans dörr.
Han låste upp ytterdörren och vi gick in.
- Var har ni varit? skrek Pattie när vi kom innanför dörren. Vet ni vad jag har varit orolig? Skolan har ringt och sagt att ni bara försvann!!!!
- Alltså..  började Justin .
- Det var mitt fel , avbröt jag . Pattie vände sig mot mig. Jag tyckte det var jobbigt att vara i skolan och jag började gråta , Justin ville bara hjälpa mig...
- Oj förlåt gumman , sa Pattie och kom och kramade mig. Finns det något jag kan göra?
- Ja låt mig sova över hos Denise hon vill inte vara ensam , sa Justin.
Pattie höll precis på att säga nåt när Justin avbröt och sa ´´ Jag sover i gästrummet´´  .
- Okej , sa Pattie . Men jag sticker nu , vi ses sen .
Justin sprang upp på sitt rum och började packa.
- Det finns red bull i kylen , skrek han från övervåningen.
- Haha som alltid , skrek jag tillbaka. Jag öppnade kylen och hittade EN HEL HYLLA med Red Bull .
- Beroende jao , sa jag och skrattade . Jag tog ett par stycken och stoppade ner i min väska. Sen tog jag två stycken extra som vi skulle dricka i bilen.
 Justin kom nerspingandes från trappan med väskan på ryggen. Vi satte oss i bilen och öppnade varsin Red Bull.
Justin började köra mot mitt hus medans vi pratade om massa .
- Jag kan inte fatta hur jag ska kunna fira min födelsedag nästa år , sa jag och tittade ut genom fönstret.
- Det kommer ta tid att läka såren inom dig gumman , men jag tror hon har det bra däruppe och vakar över varje steg du tar. Han tog tag i min hand och kysste den.

Justin parkerade bilen och vi gick in. Vi sprang upp för trappan till mitt rum , på min dörr satt en lapp.
Justin gick in och lämnade sin väska medans jag läste . ¨
- Va? det står bara kolla i garaget , sa jag förvånat.
- Kom då , sa Justin och tog min hand. Vi sprang ner till garaget. Jag öppnade dörren och fick världens chock, i garaget stod en Range Rover , och inte vilken färg som helst , utan en ROSA .
- OH MY GOD , sa jag jätteförvånat.
Det var en till lapp på bilen ´´ Grattis i efterskott gumman , önskar mamma !´´  stod det.
Jag kände tårarna börja rinna ner för kinderna igen.
- Åh mamma , fan vad jag älskar dig , sa jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback