Oh My Bieber , Kapitel 16

- Vad önskar du dig då? undrade mamma när hon svängde in på uppfarten bredvid vårt röda hus.
- En bil , jag fyller ju faktiskt 16 , eller hur pappa.
- Hmm vi får se , sa pappa frånvarande.
´- Jag vill ha en Range Rover , sa jag entusiastiskt .
- Vet du hur dyra dom är ? sa pappa medans han öppnade dörren. Jag hoppade ur efter honom och gick fram till honom.
- Ja men vi är ju rika , sa jag och log.
- Haha , skrattade pappa , inte såå rika.

Jag sprang upp på mitt rum för att slå på datorn , jag måste planera fest tänkte jag medans jag slog på datorn.
- Packa upp först gumman , ropade mamma från nedervåningen.
- Jaja , ropade jag tillbaka. Jag måste ha hjälp av världens bästa partyplanner , Caitlin. Jag hörde att det ringde på dörren men jag brydde mig inte om det . Jag gick in på facebook och såg att jag hade över 100 nya meddelanden och saker som hade hänt.  Shit , tänkte jag.
Plötsligt for min dörr upp och in kom Caitlin , Christian och Ryan.
- Jag tänkte precis på dig , sa jag medans jag rusade upp och kramade Caitlin.
- Well , here i am , sa hon och kramade tillbaka. Jag kramade om Ryan och Christian också.
- Jag tänkte att du behöver lite Partyplanners , sa Caitlin och tog fram ett block och en penna.
- Du läser mina tankar bästis , sa jag och log . Christian  och Ryan satte sig i min rosa soffa , och jag slog mig ner bedvid dom. Caitlin började hålla sitt ´´föredrag´´ om hur min fest skulle vara. Och jag ändrade det jag tyckte var fel.
- Vi ska ha stora strålkastare mot en scen där du ska stå och sjunga , sa Caitlin och dramatiserade med sina armar.
- Vänta vad ska jag sjunga? sa jag skrattades .
- Jag tänkte att du och Justin skulle sjunga en duett , Overboard är en bra låt , sa Caitlin snabbt.
- Jag vet inte ens om Justin ska komma...
- Klart han kommer på sin flickväns födelsedag , sa Ryan. Han har aldrig missat en enda fest av folk han tycker om.
- Och sen ska vi ha en snygg tårta som det står ´´ DENISE 16 ÅR ´´ eller nåt, sa Caitlin drömmande.


När dom hade gått tog jag upp min telefon för att ringa Justin, det gick fram många signaler innan han svarade.
- Hey Shawty , sa han lite andfått.
- Hej , sa jag.
- Har det hänt nåt? frågade han.
- Nej då , svarade jag. Jag undrade bara om du vill komma hit på min födelsedag? jag ska ha fest.
- Det är den 6 eller hur , ja då kan jag nog komma , sa han glatt
- Okej , sen ville Caitlin att vi skulle sjunga duett eller nåt , typ Overboard?
- Ja visst , sa han. Men jag måste gå nu , vänta Selly . Hörde jag precis innan han la på.
Varför är Justin med Selena? tänkte jag. Dom måste ha något på gång...

JUSTIN:

- Vänta Selly , ropade jag efter henne på stranden. Jag joggade ifatt henne och brottade ner henne i sande på skoj. Hon skrattade där jag låg över henne. Hon böjde sig fram och kysste mig. Jag reste mig snabbt , och tänkte vad hände precis? - Vaför gjorde du så för ? jag är ju ihop med Denise!  , hon kollade på mig och log. - Men jag gillar ju dig ju , sa hon och reste sig upp för att gå närmare mig.  - Lägg av Selena jag är ihop med Denise .

DENISE:

- Hallå?! svarade jag när telefonen ringde. - Hej det är Justin , ja asså det har hänt en sak, sa han snabbt.
- Vadå? svarrade jag oroligt.
- Selena kysste mig...
  Jag blev helt tyst och kände att tårarna började rinna nerför mina kinder.
- Asså jag kysste inte tillbaka , och jag blev arg på henne.
- Jaha...
- Det var paparazzis där , och jag vet att dom kommer göra en stor grej av det här men Denise?
- Ja..
- Kolla inte på bilderna , okej?
- Ja , men varför kysste hon dig?
- Jag vet inte , vi blev jättebra kompisar och så brottade jag ner henne och då bara kysste hon mig , jag blev jättechockad.
- Okej , sa jag.
- Men jag älskar dig , hejdå , sa han.
- Älskar dig med , hejdå.

Jag gick in på datorn och gick in på US magazines hemsida . ´´ Is Justin Bieber cheating on his girlfriend Denise?´´ löd rubriken. På förstasidan kom det upp en stor bild på Justin när han låg på Selena och dom kysste varandra.
Jag rusade till min säng och började gråta hysteriskt. Jag ringde Caitlin och bad henne komma hit ensam.
Fem minuter senare kom hon in i mitt rum. Hon kollade på dataskärmen och gav ifrån sig ett argt ljud. Hon stängde ner datorn och satte sig bredvid mig i sängen och kramade mig utan att säga något.
- Han ringde och sa att det var hon som kysste honom, sa jag mellan gråten.
- Det ska du tro på också , Justin är inte den typen som är otrogen , sa hon medans hon fortfarande höll om mig.
- Så du tror inte att han kysste henne? frågade jag och jag släppte henne.
- Nej det tror jag inte , men du har all rätt att gråta , sa hon tröstande.
Vi satt där i timmar och pratade om allt , kompisar , Justin  och massa mer.
- Du hände det något den där natten som det stod i tidningen? frågade Cait retfullt.
- Nej , det va den natten vi blev ihop , han sjöng en låt som han hade skrivit till mig , sen somnade vi i hans säng , sa jag och skrattade.
- Aww vad romantiskt , sa Caitlin och log.
- Hur blev du ihop med Ryan då? frågade jag henne.
- Han kom hem till oss och skulle vänta på Chris , sen började vi kyssas, sa hon och log.
 - Men vill du ha festen i alla fall? frågde Cait.
- Det är klart , sa jag och log . Nu beställer vi inbjudningskort och grejer till festen.
Vi gick in på en massa hemsidor beställde hem ett och annat.
- Jag behöver en klänning , sa båda samtidigt och började skratta.
- Pappa ska till Italien i jobbet i morgon , bara över dagen jag kan fråga om vi får följa med så vi kan shoppa.
- Jaa , ropade jag.


JUSTIN:

- Mamma!? , ropade jag. - Ja vad är det Justin? sa mamma och kom gåendes mot mig.  - Den 6 fyller Denise år och då ska hon ha fest , jag ska gå på den. Hon bläddrade igenom sin kallender och kollade upp och sa att jag hade en intrevjuv på något ställe den dagen . - Avboka det! sa jag och satte mig vid tvn . - Vadå avboka ? skrek hon till mig , hon stängde av tvn och stirrade på mig. - Precis som jag sa, du får avboka det för jag ska vara med Denise på hennes födelsedag!. Hon började genast babbla o att så kan man inte göra , och jag måste bry mig om fansen. - Fansen är det viktigaste du har Justin , dom kan få dig till botten igen! men gör som du vill , sa hon och gick ut från rummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback