Oh My Bieber ,Kapitel 1

- God morgon gumman , hörde jag mamma säga glatt. Jag kikade upp lite försiktigt under täcket och log mot min mamma. Frukosten är klar , klä på dig och kom ner , sa hon vänligt.

Jag släpade mig upp ur sängen och kom plötsligt på att det var fredag och i kväll hade Justin Bieber fest , och tänk att jag av alla personer är bjuden. Men först måste jag ta mig igenom skoldagen , tänkte jag trött.
Jag gick snabbt in i duschen och duschade av mig , sedan gick jag tillbaka till mitt rum och drog på mig ett par shorts och ett lila linne. Jag borstade mitt hår noggrant och tänkte på hur jag hade lärt känna Justin . Vi hade ju varit bästa vänner på dagis och fram till vi började åttan. Sen började han umgås med Ryan Butler , shit vad jag hatar honom. Jag kommer ihåg att mamma sa att jag skulle låta Justin umgås med killkompisar också och inte bara med mig. Men det var svårt och sen var han bara mer och mer med Ryan och lillskiten Christian Beadles. Visst jag gillar Christians storasyster Caitlin men Chris är bara för mycket. Dessutom snodde han min bästis och den enda jag någonsin har varit kär i ifrån mig. Skärp dig Denise tänkte jag , du är 15 år släpp det. Men endå kunde jag inte sluta undra varför Justin hade bjudit mig. Då måste väl jag betyda något för honom , eller?
- Denise , kom nu , ropade mamma från nedevåniningen. Jag sprang in till badrummet och sminkade mig innan jag sprang ner till mamma.
- Är du nervös gumman? , undrade mamma när hon såg mitt ansiktsuttryck.
- Nej , eller jo lite , svarade jag , mamma , tror du det var Pattie som skickade ut en inbjudan till mig?
- Nej det tror jag inte , sa mamma eftertänksamt , jag tror att Justin själv ville bjuda dig. Även fast ni inte umgås längre så har ni ju varit bästa vänner , och jag och Pattie umgås ju fortfarande!

En timma senare gick jag in på Downie Central High School mitt i Stratford . Jag skyndade mig fram till mitt skåp och just som jag skulle ta ut böcker hörde jag att folk började skrika hej från höger och vänster. Jag vände mig om och såg honom . Hans vackra gyllenbruna hår , hans fina smilegropar och hans hasselnötsbruna ögon. Jag reflekterade varenda rörelse han gjorde och varje hairflip han gjorde. Snett bakom honom gick Ryan . Justin highfivade alla sina kompisar . Och när han gick förbi mig kollade han rakt på mig och sa , Snyggt linne och gick vidar till sitt skåp. Jag trodde jag skulle svimma och blev knallröd i ansiktet . Han pratade med mig , tänkte jag , han pratade verkligen med mig.


Fortsättning följer ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Shit du är duktig snälla skriv mer :D We are all Beliebers <3

2011-05-14 @ 14:35:08
Postat av: Elin Belieber

Skriv mer :D

2011-05-14 @ 14:35:25
Postat av: Felicie Bieber

Skriv mer :D det låter som Denise har en crush på Justin men ändå försöker att inte gilla honom :) skriiiiiiiiiiv meeer <3

2011-05-14 @ 14:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback