Oh My Bieber ,Kapitel 2

Dagen verkade bli oändligt lång men tillslut skulle vi ha den sista lektionen , idrott min favoritlektion. Jag bytte om snabbt och gav mig ut på planen där vi brukade ha idrott ,vi skulle ha löpning i par idag. Efter fem minuter när hela min klass hade kommit såg jag Justins klass kom åt vårt håll.
- Ja just det vi ska ha idrott med en annan klass idag , sa idrottsläraren , deras idrottslärare är sjuk.
Jag vände mig om och såg Justin , hans vältränade kropp i ett par shorts och en t-shirt . Jag försökte verkligen inte att stirra , men det gick inte så bra .
- Haha Denise sluta stirra på honom , sa Caitlin och slog till mig löst på armen.
Jag märkte knappt att läraren började dela in i par föräns jag hörde, Bieber, Wilson ni är ett par. Vänta hörde jag rätt? sa han verkligen mitt efternamn?
- Va ? jag? , sa jag till idrotts läraren .
- Ja , spring iväg nu , sa han och fortsatte dela in i par.
Jag såg hur Justin klämde sig igenm högen av klasskamrater och gick fram till mig.
- Tjenare Nisen , sa han och log. Nisen , det var smeknamnet som bara Justin fick kalla mig , att han kom ihåg. Ska vi dra då? .
Jag nickade och vi började springa mot skogen .
- Är det okej om vi tar en annan väg ,sa han glatt .
- Ja , visst , sa jag blygt.
Vi sprang en stund i tystnad men tillslut började han prata.
- Du Denise , förlåt för att jag lixom typ dissade dig . Jag menar det var inte specielt schysst av mig att bara vara med Ryan och Chris , men jag trodde att eftersom jag var med dom så trodde jag.... ja att du inte ville vara med.
Herregud han ångrar sig verkligen , tänkte jag .
- Det är lungt , sa jag och kollade rakt på honom . Innan jag visste ordet av det hade jag fallit pladask på marken. Nej nej nej , tänkte jag , fan också varför ska jag alltid skämma ut mig? .
- Oj oj , sa Justin och satte sig ner på marken brevid mig. Du har skrapat upp ditt knä.
Jag blev knallröd i ansiktet .
Justin skrattade lite och sa du behöver inte bli generad , alla ramlar .
-Här , låt mig hjälpa dig upp sa han och sträckte ut sin hand , jag tog tag i hans varma mjuka hand och drog mig upp.
- Tack Justin , sa jag och log mot honom . Vi började gå tillbaka mot planen där resten av klassen stod och väntade. 
- Vad har hänt Ms Wilson? , undrade idrottsläraren när vi kom fram.
- Hon föll sir , svarade Justin åt mig , hon behöver ett plåster.
Jag hörde de andra killarna i Justins klass skratta och ropa ´´ Hon föll för Justin ´´  .
- Då kan ni gå och duscha , ropade idrottsläraren medans han satte på ett plåster på mitt knä .'
-Är det okej Denise? , frågade Justin oroligt.
- Ja , det är lungt , du kan gå , sa jag oh log mot honom.
De andra hade gått iväg och Caitlin böjde sig ner och log mot mig.
- Jaså , du föll för Justin gumman , sa hon retfullt .
- Sluta Cate , sa jag och log . 
- Nej men seriöst nu , akta dig för Justin han krossar ditt hjärta , sa hon allvarligt.
- Lägg av Caitlin , vi ha vait bästisar när vi var små jag vet hur han är , och hur vet du att han krossar hjärtan då? sa jag bitchigt.
- Haha lilla du Bin there done that, sa hon . Kom nu så drar vi och duschar.

När jag kom hem satte jag mig vid datorn och kollade facebook , Justin Bieber har puffat dig , stod det i ett hörn . Jag blev så glad att jag inte märkte att pappa kom in i rummet .
- Jaha varför ser du så glad ut då? , sa pappa och log , är det en kille?
- Sluta pappa , sa jag och skrattade .
- När börjar festen i kväll då? , frågade han.
- Klockan sju , så jag måste äta vid fem , okey?
- Japp maten är klar då gumman , sa han och pussade mig på pannan innan han gick ut.

Två timmar senare stod jag och synade mig själv i min helfigursspegel  , jag kollade på mina vackra bruna lockar som hade tagit cirka en timma att göra , mitt smink såg jättebra ut för en gångs skull och min svarta klänning som var rätt så kort.
Plötsligt plingade det på dörren , sedan hörde jag steg i trappan .
Caitlin smällde upp dörren till mitt rum och såg jätteglad ut .
- Jäklar vilken sexig klänning du har Denise , Justin kommer falla precis som du föll för honom .
- Haha Cate , jag är faktiskt inte kär i honom .
- Okej som du vill , sa Caitlin . Då drar vi.

 

Fortsättning följer ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback