Oh My Bieber ,Kapitel 6

Vi åkte i bilen under tystnad när min mobil började ringa , det visade Caitlinn på skärmen.
- Hallå?
- HET NATT? VAD TÄNKER DU MED? JUSTIN BIEBER ÄR INTE BRA VARFÖR FATTAR DU INTE?, hörde jag henne skrika i telefonen.
- Cate , för det första så gjorde vi inget och för det andra så har du inget med det här att göra...
- Hur kan du va så jävla korkad? vad tänkte du med när du började dejta en världskändis? .
Jag skulle precis svara när Justin ryckte telefonen ur min hand.
-Caitlin , bara för JAG gjorde slut med dig så har du ingen JÄVLA rätt att hacka på Denise.
Jag stirrade på Justin och såg att han la på .
- Va...? har ni varit tilsammans? frågade jag häpet.
-Stäng munnen gumman , sa Justin och stirrade på min mun som stod vidöppen. Ja , vi var ihop men det är länge sen och hon verkar inte kunna släppa det. Jag stängde munnen och kollade ut genom fönstret och tänkte , varför hade inte min BÄSTA vän berättat att hon hade dejtat Justin , eh hon var säkert avundsjuk för att jag hade hamnat i tidningen och inte hon . Jag log för mig själv och kände mig glad.
- Att pressen inte ens kan hålla sig ifrån mig när jag är ledig , sa Jusin irriterat .
- Är du arg på mig? , frågade jag försiktigt.
-Nej varför skulle jag vara det? frågade Justin mjukt.
- Jag var ju inte specielt försiktig , jag borde ha sätt att dom tog kort på mig.
- Denise , dom mäniskorna är proffs dom lever på att kändisar gör bort sig.

Vi klev ur bilen på min gata , jag tog tag i Justins hand och sa till Justin att dom kommer aldrig tro oss.
- Never say never , sa Justin och började gå mot min dörr.

Vi gick in igenom dörren och både mamma , pappa , Pattie och Justins pappa Jeremy satt där.
- Sätt er ner , sa pappa och pekade soffan .
- Asså jag kan förklara mig... började jag försiktigt.
- Det här var väldigt oansvarigt av er , sa Pattie strängt.
  Jag bara började pladdra på om att vi hade suttit och pratat minnen hela kvällen och sen hade vi somnat .
- Och om vi nu hade gjort något så kan ni inte göra något åt det, sa Justin och kollade på sin mamma.

- Det där var pinsamt , sa jag till Justin när vi satt på mitt rum lite senare när våra föräldrar äntligen trodde oss. - Ja det var det , svarade Justin . Justin började plötsligt skratta .  - Vad skrattar du åt? , frågade jag.  Sedan såg jag att han kollade på ett foto av mig och Justin när vi var tio år . Vi höll varandra om axlarna och log brett mot kameran . - Jag kommer ihåg den dagen , började Justin. Det typ två timmar innan du bröt armen.  Jag log och tänkte på när vi tävlade vem som kunde klättra högst upp i trädet. Men jag ramlade ner.
Jag tänkte hur Justin hade blivit så rädd att han började gråta.
- Du började gråta när jag ramlade ner , fick jag fram mellan skrattattacken.
- Gjorde jag inte alls , sa Justin och log sedan tog han upp en kudde och kastade den på mig.
- Vad var det där för , sa jag skrattandes och kastade tillbaka .
- Det var för att jag älskar dig , sa Justin och kollade rakt in i mina bruna ögon . Han tog tag i mitt hår och drog fingrarna igenom håret. Jag böjde mig fram och mötte hans varma läppar i en lång kyss.
- Jag älskar dig också , sa jag när vi hade slutat kyssas . Han kramade om mig hårt och länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback