Imagine Life Without You - Kapitel 10 - Forgive me?



_________________________________________________________________________________
JUSTIN'S PERSPEKTIV:


Jag slog upp ögonen och gnuggade dom för att vakna till , jag kände världens smärta i det högra ögat. Och kom på vad som hade hänt igår. Christian gav mig en rak höger. Christian, som alltid varit så liten och som min lillebror , slog han mig verkligen?
Tydligen så hade Chaz gått och pratat med Chris som var riktigt upprörd.


MILEY'S PERSPEKTIV:


- Men kom igen svara då!
Jag hade försökt få tag i Addie i flera timmar nu ,hon hade blivit förkrossad igår när jag ringde och sa att Chris hade kysst mig. Det hade kommit fram endå och jag vägrat att ljuga för min bästa kompis. Jag lade på luren och gick ner för att äta lunch.
- Du kommer väl ihåg att Ida kommer i helgen va? Sa mamma och ställde fram köttbullarna på bordet.
- Åh nej det hade jag ju glömt jag skulle ju vara med Justin i helgen!
- Miley det avbokar du direkt , Ida kommer enda från Sverige! Sa pappa strängt.
Jag suckade och tänkte tillbaka på mina gamla kompisar i Sverige , Hannah och Klara hade praktiskt glömt bort mig så fort jag steg på planet. Ida var den enda som hade brytt sig om att ringa och skypa. Och nu skulle Ida komma till helgen och jag hade totalt glömt det , fan att hon inte kunde komma en annan helg då liksom mitt liv är lite fucked up nu.


ADDIE'S PERSPEKTIV:


Jag ryckte till av att det plingade på dörren , jag tittade förvirrat runt i mitt rum och kom genast ihåg vad som hade hänt igår. Christian kysste Miley , den killen som jag hade varit otroligt kär i sen tvåan hade äntligen kysst mig men gick sedan och kysste min bästa kompis. Jag tog på mig mina inomhus ugg's och kollade i spegeln så att jag inte såg allt för hemsk ut. Jag sprang ner för trappan och öppnade dörren.


CHRISTIAN'S PERSPEKTIV:


Jag fattar inte vad jag gör här , hur kunde jag gå hem till Addie dagen efter jag kysst hennes bästis och förvanta mig att hon skulle förlåta mig. Va fan jag måste förklara för henne varför jag gjorde så. Dörren öppnades och jag såg Addie's min ändras från förvirrad till arg till ledsen. Hennes ögon var rödgråtna och såg otroligt sårade ut.
- Kan jag få förkl... , jag blev snabbt avbruten av att hon smällde igen dörren.
Jag knackade på igen och väntade. Hon verkade inte öppna så jag gick runt hennes hus. Jag såg mig om efter någon stege men hittade ingen så jag började klättra upp för rännan. Jag kom fram till Addie's fönster som var öppet. Hon satt på sin säng med händerna i ansiktet. Jag hörde hur hon snyftade. Jag knackade försiktig på fönstret , hon tittade upp och torkade snabbt bort tårarna. Hon rusade inte fram för att stänga fönstret så jag hoppade in.
 
- Förlåt... , sa jag och satte mig bredvid henne i sängen.
- Jag fattar inte hur du kunde göra så här mot mig Chris , började hon. Jag har varit kär i dig sen tvåan och sen går vi på dejt och det roligaste av allt är ju att du faktiskt kunde lura mig att tro att du var kär i mig , jag menar du kysste mig ju för fan!
Hon snyftade ljudligt till och det började rinna mer tårar ner för hennes kinder.
- Jag är kär i dig Addison.. , hon ryckte till när jag sa hennes fullständiga namn.

Jag säger bara Addison när jag är allvarlig eller om vi bråkar. Jag stirrade ner i golvet och väntade på att hon skulle säga nåt.
- Men varför kysste du min bästa vän då Christian? 
Jag hörde smärtan i hennes röst när hon betonade ''bästa vän'' .
- Jag vet inte... , svarade jag. Jag trodde att jag var kär i henne men jag kände mig så otroligt dum efter jag insåg att det var dig jag var kär i!
Jag tittade mot henne för att se hennes reaktion , hon satt bara och tittade ner på sina bruna ugg's .

Jag såg att det rann ner en tår från hennes kind , jag tog tag i hennes ansikte och stirrade rakt in i hennes gröna ögon. Jag torkade bort tårarna från hennes ansikte.
- Du är så himla vacker Addison , sa jag och tittade på hennes perfekta käklinjer. Hon började rodna och jag log åt att hon tyckte att det var pinsamt.
- Du har något på läppen jag ska bara ta bort det , sa jag och lutade mig fram och satte mina läppar mot hennes. Jag kände att hon log mitt i kyssen.


_______________________________________________________________

Jaa det här skulle kommit upp igår men blogg.se vägrade att samarbeta -.-
Men efterlängtat I guess ;) Nä vad säger ni nu när det har löst sig mellan Chris och Addie så får det vara slut på Beadles Lovestory , nu är det Bieber time :D Nästa avsnitt kommer baaara handla om Justin och Miley , vi får väl se vad Miley hittar på när Ida ska komma. Tror ni att hon tar med Ida till Justin så hon får träffa sin idol eller? :D Ingen vet bara jag ;) Kika in i morgon (tror jag lägger upp ett inlägg) så får ni se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback