Emagine Life Without You - Kapitel 4 - First Day Of School

- Försten' upp får välja vilket rum den vill! Skrek jag till Mitchel. Vi började springa mot huset.
Vi behövde inte tävla om vilket rum vi ville ha för pappa hade redan målat våra rum i våra favoritfärger , ska jag vara ärlig så är det här huset tusen gånger bättre än det i Sverige.







________________________________________________________________________________




Jag klev in i portarna - ja jag skojar inte det var verkligen portar  , på Lovette Private High School som låg i centrala Atlanta. Jag såg mig omkring ochletade efter skolans expedition som jag skulle gå till.
- Du verkar vilse! Sa en röst bakom mig. Jag vände mig om och såg en blond tjej med skejtar stil. Hon log varmt mot mig.
- Eh ja jag hittar inte till expeditionen , sa jag på halvdålig engelska.
- Jag visar dig vägen , Jag heter Addison föresten , men kalla mig Addie! Sa hon och tog tag i min arm och nästan släpade med mig.
- Jaha , jag är Miley!
- Du är inte härifrån va,Jag tänker på din accent asså! Sa hon medans vi gick igenom dom långa korridorerna med blåa väggar.
- Nej jag kommer från Sverige , sa jag och log.
- Skojar du med mig? Jag har  alltid velat åka dit , det är så mysigt!
- Haha mysigt? Pröva att bo där i 15 år så får du se hur mysigt det är!
Vi båda skrattade och innan jag visste ordet av det så stod vi utanför expeditionen.
- Ja här är det , jag kan vänta på dig så får jag se vad du har för schema så länge!
Jag log och gav henne mitt schema sedan gick jag in på expedtionen.
- Rektorn tar emot dig nu Miss Payne! Sa sekreteraren. Jag log mot henne och gick in till rektorn. Det tog bara fem minuter , hon förklarade bara saker som var bra att veta.
Jag sa hejdå till rektorn och gick ut till Addie som stod och väntade.
- Vi går i samma klass! Sa hon och log världens bredaste smile.
- Jaha , sa jag och skrattade till. Hon gav tillbaka mitt schema och jag såg att hon hade markerat alla lektioner vi hade tillsammans.
Vi började gå mot första lektionen som var Engelska.
- Var det inte svårt att lämna dina kompisar i Sverige?
- Jo det var jättejobbigt!
- Det förstår jag , sa hon medans vi gick in i klassrummet. Vi gick fram till läraren och han sa att jag kunde sitta bredvid Addie.
Lektionen började och vi pratade om Amerikansk Historia , jag hängde med ganska bra på lektionen förutom ungefär i mitten när Addie petade mig i sidan.
- Ser du han som sitter längst bak i hörnet bredvid den mörka killen? Jag nickade och hon fortsatte. Han heter Christian Beadles , vet du vem han är bästa kompis med?
- Nä , sa jag och tittade på honom.
- Justin Bieber!
- Va , nästa skrek jag ut i klassrummet , alla vände sig om och stirrade på mig och läraren såg sur ut. Jag sa ursäkta och han fortsatte lektionen.
Jag vände mig om och tittade på Christian igen och han tittade upp från bänken som han satt och målade på och log mot mig. Mitt hjärta slog dubbelslag och jag blev knallröd i ansiktet och vände mig framåt igen.
- Visst är han snygg! Sa Addie och log.
- Mmmm , sa jag och drömde mig bort.
- MISS PAYNE! Röt en röst framför mig. Jag hoppade till och tittade upp mot läraren som såg jättearg ut.
- Öhh ja sir?
- Gå till rektorns kontor! Sa han och gick tillbaka till katedern.
- Jag väntar på dig sen , viskade Addie i mitt öra.Jag log mot henne och gick till expeditionen , för andra gången idag.
Rektorns sekreterare sa att jag kunde gå in direkt.
- Miss Payne jag förväntade ju inte mig att se dig så här snart igen.
- Ja alltså...Det ska inte hända igen jag ska fokusera mer på lektionerna!
- Ja okej eftersom det är din första dag så ringer jag inte dina föräldrar!
- Tack så mycket!
Jag gick snabbt igenom korridoren mot mitt skåp att jag inte märkte att det kom några rakt emot mig. Jag gick rakt in i någon och tappade alla mina böcker.
- Fan , sa jag på svenska och så kollade jag upp och såg att det var Christian.
- Haha förlåt vad sa du? Sa han och böjde sig ner och hjälpte mig att ta upp mina grejer.
- Inget , sa jag och blev röd i ansiktet. Sedan såg jag att det stod någon bredvid honom.
- Jaha eh det här är min kompis Justin! Sa Christian och log sött. Jag tittade på Justin och min haka föll ner i marken , ja inte bokstavligen förstås.
- Hej , sa Justin och sträckte fram handen.
- Heeej alltså jag är ingen sån här Believer men lixom min kompis Ida älskar dig kan inte jag få din autograf till henne...
Jag sa det så snabbt så jag blev osäker på om han hade uppfattat vad jag sa.
- Haha ja självklart! Han skrev snabbt ner det på ett papper. Jag tittade på Christian och han såg lite sur ut.
- Jag skriver en autograf till dig med , sa Justin och jag började skratta. Det var inte föräns dom hade gått iväg som jag tittade ner på lappen och såg att det inte var en autograf....Utan ett nummer.
______________________________________________________________________________


Jaa efterlängtat I guess :D Kommentera:D  Vad tycker ni om att hon gillar Christian? Och nu kom Justin in i bilden :D

Kiss and Love , Denise♥

Kommentarer
Postat av: Lisa

Synd om Christian för Justin typ ba tog Miley :o men det är ju endå en BieberLoveStory :P

2011-09-18 @ 13:07:01
Postat av: Tilde

Bra :D

2011-09-19 @ 19:14:06
URL: http://justinbieberismine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback