Imagine Life Without You - Kapitel 2 - ATL Shawty

- Vi måste snacka vi möts på gungan om 10 , sa Hannah och alla la på. Klockan var över 11 på kvällen och jag skulle aldrig få gå ut. Jag satte på mig ett par svarta mjukisbyxor och en lila tröja. Sedan öppnade jag fönstret och klättrade nerför repstegen.

______________________________________________________________________________







Miley:


''Imorgon smäller det :'( '' 
, Skrev jag till mina tre bästa kompisar Hannah , Ida och Klara. Jag låg i sängen och och tänkte på dom underbara två veckorna jag har haft med mina bästa kompisar , mina allra bästa vänner som jag nu måste flytta ifrån...
Min mobil pep till och det var ett sms från Ida '' Får jag plats i flyttbilen? :( :p ''   , jag log åt hennes halvroliga kommentar och skrev snabbt ett svar tillbaka. Det hade gått fem minuter och varken Hannah eller Klara hade svarat så jag antog att dom sov så jag bestämde mig för att försöka sova. Men hur jag än vred och vände på mig så kunde jag inte somna. Men jag måste ha somnat för innan jag visste ordet av det så ringde min väckarklocka. Jag öppnade ögonen och stirrade upp i taket. Today is the day!
- Miley , skrek mamma från nedervåningen. Jag skrek tillbaka att jag var vaken. Allting var klarpackat och det enda vi behövde tänka på idag var att komma i tid till flyget mot Atlanta. Alltså jag måste erkänna , Atlanta det är ganska coolt faktiskt , Ida berättade för mig igår att Justin Bieber bodde där , inte för att jag gillar honom men jag har heller inte något emot honom. Ida däremot var värsta galna Justin Bieber fanet , därför hade jag fått ett två-veckors-tjat om hur ''amazing'' han är. Jag hade två timmar på mig innan vi behövde åka så jag passade på att duscha. När jag kom ut ur duschen så sminkade jag my och borstade håret. Jag satte på mig min lila one piece eftersom att den var hur skön som helst när man ska flyga. Sedan gick jag ner för trappan , jag gick in i köket och såg mamma och pappa stressa runt bordet. Jag satte mig ner bredvid Mitchel och hällde upp Captain Crunch flingor i en skål.
- Ja today is the day då! Sa mamma och kollade på mig medans jag hällde upp mjölk. Jag tittade ner i bordet för att inte börja gråta , det här hade visserligen varit dom bästa veckorna i mitt liv med kompisarna menockså dom värsta med familjen. Vi hade bråkat i stort sett varje dag sen vi fick reda på att vi skulle flytta. Jag hade sagt att jag kunde bo hos Ida eller Hannah , Inte Klara för hennes föräldrar hatar mig varför vet jag inte. Men det gick inte för sig. Till och med Mitchel var glad att vi skulle flytta , när jag frågade varför sa han bara ''Fattar du inte vilka möjligheter det finns i USA?''  , bara för han vill bli hockeyproffs. Jag åt snabbt upp och sprang snabbt upp till mitt rum för att säga ''hejdå'' till rummet. Jag satte mig mot min soffa och tänkte på alla minnen från det här rummet , alla sleepovers , alla smällar i dörrar , allt forsade genom mitt huvud och kom tillslut ut som tårar. fml fml fml....



Nästa dag:


Vi satt i den ny inköpta bilen påväg mot vårat nya hus i Atlanta. Alla i bilen utom jag förstås verkade värsta ''starstruck'' dom trodde seriöst att dom skulle bli kända bara för vi bodde i USA nu.
- Miles följer du med in och köper Frozen Youghurt? frågade mamma och avbröt mina tankar , jag insåg att vi hade stannat och alla kollade på mig. Jag nickade och gick ur bilen och fäljde efter mamma.
- Snälla gumman kan du inte försöka vara trevlig och glad för pappas skull? Sa mamma och tittade ledset på mig. Han är jätteledsen för han fösöker så mycket han kan och du inte uppskattar det.
- Men mamma...
- Inga men Miley snälla var bara glad!  Jag suckade men nickade sedan. Vi köpte fyra stycken Frozen Youghurts och gick sedan ut ch pratade och skrattade. Vi satte oss i bilen och fortsatte att prata och skratta , Mitchel och pappa kollade på varandra med en min som sa '' What's up with them''   , men sen började dom också skratta. Vi körde i ungefär en kvart till , sedan körde vi upp på en garage uppfart. Vi gick ur bilen och vi började gå upp mot huset. 
- Försten' upp får välja vilket rum den vill! Skrek jag till Mitchel. Vi började springa mot huset.
Vi behövde inte tävla om vilket rum vi ville ha för pappa hade redan målat våra rum i våra favoritfärger , ska jag vara ärlig så är det här huset tusen gånger bättre än det i Sverige. 









  



__________________________________________________________________________


Jaa ganska kort men jag ska hem till Evelina och ha sleepover sååå jag pallar inte skriva , men bättre än inget iaf :)  Och du! Ja just du som läser detta just nu , glöm inte att kommentera ;)

Kiss and Love , Denise♥

Kommentarer
Postat av: Linnea

http://bubbeltrubbelz.blogg.se/2011/september/tavling-vinn-never-say-never-3d-glasogon.html#comment Vinn Never sau never 3D glasögon ! :)

2011-09-07 @ 16:44:20
URL: http://bubbeltrubbelz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback