The one that got away: Kapitel 1


Dåligt redigerad bild på Ariana , jag vet. Men jag behövde en där hon såg yngre ut, och hon var ju brunett förut så..haha.

______________________________________________________________________________

Justin's perspektiv:


- Men seriöst Justin , när lärde du dig att sjunga? Sa min bästa kompis Ryan Butler.
- Vad spelar det för roll? Jag förlorade ju! Sa jag surt.
- Du kom trea , det är skitbr...wooh vem.är.det.där?
Jag stannade och stirrade på den skitsnygga tjejen med klarrött hår som höll i en flyttkartong och gick in i huset bredvid mitt.
- Damn jag har ingen aning, sa jag.
- Vi går fram och frågar, Sa Ryan och skyndade bort till flyttbilen där folk höll på att bära ut kartonger och möbler.    Jag skyndade efter.
- Seriöst Ryan vi kan inte bara..., jag stannade mitt i meningen när hon gick ut ur dörren. Den vackra tjejen med den långa röda håret. Både jag och Ryan skyndade fram för att hälsa.
- Tja Ryan, sa Ryan snabbt och tog hennes hand.
- Justin , sa jag och log svagt mot henne.
- Hej, Melissa! Sa hon.
- Ehm...jag bor här bredvid...ska du flytta in här? Frågade jag nervöst.
- Ja vi håller på att flytta in här, sa hon och skrattade.
- Vilken skola ska du börja på? Frågade Ryan oh log mot henne.
- Stratford Middle School tror jag den heter, sa Melissa.
- Den går vi också på! Sa Ryan och log brett. Hon skrattade till.
- Åker du skolbuss? Frågade jag Melissa.
- Ja det gör jag, svarade hon och log. En bil tutade bakom oss och vi vände oss om. Det var Ryan's pappa, vår fotbolls tränare.
- Justin det är middag, hörde jag min mamma ropa där hon stod ute på vår trapp.
- Vi ses, sa Ryan och nickade till mig och Melissa. Jag nickade mot Melissa aoch gick jag med.
- Tja coach , sa jag och nickade mot honom där han satt i bilen.
- Ladda upp nu för matchen i morgon bitti, sa han och sedan åkte han iväg. Jag log och började gå mot mitt hus.


Melissa's perspektiv:

Undra varför dem började prata med mig? Inga killar har någonsin pratat med mig. Fast dem två såg ju ganska små ut så dem kanske bara var nyfikna. Jag bytte om till pyjamas och gick fram till fönstret för att ta ner mina rullgardiner som jag nyss hade fått upp. Det rörde sig i rummet i huset mittemot. Men det är ju han...Justin. Jag såg hur han tog fram en gitarr och satte sig på sin säng. Han drog ett par ackord och sedan började hans mun att röra på sig. Även  fast jag inte kunde höra, var det...typ magiskt. Han såg så fin ut där han satt. Men Melissa vad tänker du med? Han är säkert bara 11 år. Du är 14 så skärp dig. Jag skulle precis dra ner när han slutade spela. Våra fönster var såpass nära varandra att jag såg hur tårar trillade ner från hans kinder. Han begravde händerna i ansiktet och jag såg att han nästan skakade. Jag undrar vad som är fel...
Hans sovrumsdörr öppnades och en brunhårig kvinna kom in , jag gissar att det var hans mamma. Hon tog gitarren och lade ner den på golvet, sedan satte hon sig bredvid Justin och höll om honom. Jag drog ner och gick till min säng. Det knackade på min dörr och min mamma öppnade dörren försiktigt. På axeln hade hon min nyfödda sovande lillasyster Savannah.
- Godnatt älskling, viskade hon och log.
- Godnatt mamma.
- Jag såg att det var några pojkar som pratade med dig förut, var de snälla?
- Ja, dem hette Justin och Ryan. Justin bor här bredvid, dem går på min nya skola,  sa jag och log.
- Vad roligt, hon log och blåste en slängkyss till mig. Sedan stängde hon dörren.

________________________________________________________________________________


Nå , vad tycker ni om kapitel 1 ? Kommentera.

Kommentarer
Postat av: Saga

AAAASBRAAA!!! :D vet du hur länge jag har väntat på att du ska börja skriva? Du är ASGRYM :d

2012-04-08 @ 14:34:04
Postat av: ronja

awesome :D

2012-04-09 @ 19:21:27
Postat av: cicci

hej! skulle du vilja göra ett länkbyte med mig? isåfall svara i min blogg :)

2013-07-12 @ 21:16:34
URL: http://cicciiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback